onsdag 14. oktober 2009

white light, duhduhduhduhduh.

Gorillaz!!

Jeg fikk kjøpt sko i går, utrolig gode faktis, selv om helen min sier at de bør gås inn litt rolig. Noe som da gjør at man lurer på hvor mange par sko man kan ha før man blir stemplet som litt bob-bob. Jeg har 5 par som kan brukes nå, og vurderer ett til, mest fordi converse ikke funker når: a, det er kaldt eller b, det er vått. Vinter i bergen kombinerer begge deler der, helst i en form av slaps, converse sin værste fiende.

Fikk gjort fint lite konstruktivt å skolen idag, selv om det lille jeg gjorde var veldig greit. Gikk igjennom siste mail jeg fikk fra veileder, satt opp leseliste for neste uke, og lagde røft oppsett av teorikapittelet i oppgaven min. Vurderer faktisk å dele det i to, en del som er generell teori og en del som går på selve simuleringsprogrammet jeg skal bruke MCNP5 og litt generelt om Monte Carlo modellering.

Jeg lagde en lyspære i Inkscape idag, den skulle i utgangspunktet bli et ikon, men siden mongo windows nekter å bruke vektorgrafikk som ikoner så ble det bare en fin lyspære.

Brukte en fin tutorial, ikonet er i Tango stil, som jeg synes er en ganske stilig ikonstil, selv om den er litt cartoony.

Flatmaten min skal ha klubb med noen venninner i dag, noe som innebærer høyt lydnivå, dårlige serier på tven og generelt litt slitsom stemning. Jeg lurer på om lydnivået stiger proposjonalt med antall kjemikere i rommet, kan det stemme? Jeg skal nå forsåvidt ha besøk i halvannen uke fra helga, så får vel overleve det, hehe. Blir vel litt mer tegning i Inkscape, kanskje noe spennende.

Også har jeg begynt på Twilight, fortsatt bare ferdig med første kapittel, men må si at det er mindre meh og mer hmm hittil. Mer feedback etterhvert som jeg kommer lenger ut i den.

And ohh, very tempting.

1 kommentar:

  1. Burde vel gå empirisk til verks. Monter desibelmåler, gjerne fjernstyrt fra LabView i stua, mål bakgrunnstøy i en periode før dei kommer, og lag et plot av lydnivå vs tid. Så presentera du resultata i morra!

    SvarSlett